På alle varer købt hos Bjergkæden, yder vi den efter Købeloven gældende 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået inden 24 måneder efter varens modtagelse. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Reklamerer du inden to måneder, anses reklamationen altid for værende rettidig. Reklamationsretten betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation og varer. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget.

Start med at sende os en mail og beskriv problemet vedhæft gerne billeder af problemet - hvis vi kan se at produktet skal undersøges sender vi dig et returlable så du kan sende retur til os via GLS Pakkeshop uden udgifter for dig.  

Ønsker du at reklamere over et produkt kan du personligt indlevere det i vores butik eller sende produktet til: 

Bjergkæden
Vestergade 34A
4600 Køge

Sammen med produktet skal du vedlægge kopi af faktura eller bon, samt brev som tydeligt angiver fejlen/manglen, dit navn, adresse, telefon nr. og mailadresse. Hos Bjergkæden har vi valgt kun at samarbejde med seriøse producenter af friluftsudstyr. Vi stiller høje krav til kvalitet, funktionalitet og design. Vi følger udviklingen på markedet, og udvælger nøje de produkter som vi har i butikken. Derfor modtager vi gerne din feedback, god som dårlig, om et eller flere produkter.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse, som beskrevet ovenfor. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.